wat kan ik doen dan?

De speelweek is elk jaar HET grote evenement van stichting DAN. Dat kunnen we niet zonder de hulp van vrijwilligers. Voor het organiseren van de activiteiten, maar ook voor het ter plaatse helpen. Wat je precies moet doen hangt af van de activiteit waar je je voor opgeeft. Hieronder volgt een opsomming van de hulp die wij in de mini-speelweek nodig gaan hebben.

activiteiten

Lasergamen

Hoeveel DAN?

Wij zoeken 4 personen voor het opbouwen van het veld en 4 personen voor het afbreken. Voor tijdens het spel zoeken wij 3 personen voor spelbegeleiding, 2 EHBO’ers en 2 personen voor ontvangst van de kinderen.

Wat DAN?
Bij het opbouwen van het veld worden een aantal obstakels neergezet waar de deelnemers achter kunnen schuilen. Bij het afbouwen worden dit weer afgebroken en opgeruimd.
De spelbegeleiding staat naast het veld, houd toezicht op het spelverloop en helpt de kinderen als zij problemen ervaren met het spel. De EHBO’ers hebben een vaste plek naast het veld en helpen kinderen die zich bezeert hebben.
Wordt je ingedeeld bij de ontvangst, dan vang je de volgende groep kinderen op, kijkt of iedereen aanwezig is en begeleid ze naar het veld als het vrij is.
Waar DAN?
Op de sportvelden van sv. Nic. Boys.
Wanneer DAN?
Het lasergamen is vrijdagavond 28 augustus.
Het opbouwen zal zijn  van 15.30u tot 16.30u. Het afbreken is  van 23u tot 00u. (wellicht eerder, afhankelijk van het aantal deelnemers. Dit wordt later gecommuniceerd)
Het lasergamen is van 19u t/m 23u. De vrijwilligers worden verwacht van 18.30u tot 23.15u. (deze tijden kunnen nog veranderen, afhankelijk van het aantal deelnemers).

Dan Fun World

Hoeveel DAN?

We zoeken 8 personen voor het opbouwen en 8 personen voor het afbreken van het veld, 2x 10* personen voor de begeleiding bij de onderdelen en 2x 2* EHBO’ers.

Wat DAN?
Als opbouwer van het veld help je de verschillende onderdelen op de goede plaats te zetten en te zorgen dat het klaar is voor gebruik als de kinderen komen.
Als afbreker van het veld help je alles weer op te ruimen, zo nodig op te vouwen en op pallets te zetten. Ook wordt gezorgd dat het hele veld weer netjes is.
Als begeleider sta je bij een onderdeel op het veld. Je houd toezicht op de veiligheid en helpt de kinderen als dat nodig is.
Als EHBO’er heb je een vaste plek op het veld en help je kinderen bij ongelukjes (vallen, stoten, ed.)
Waar DAN?
Op de sportvelden van sv. Nic. Boys.
Wanneer DAN?
De Funworld is op vrijdag 28 augustus.
De opbouw begint tussen 9.00u en 10.00u. De exacte tijd wordt later gecommuniceerd. Het afbreken is na 15.30u tot dat het veld opgeruimd is.
De kinderen komen in 2 blokken. De eerste groep kinderen (van groep 1 t/m 4) komt van 11u t/m 13u. De vrijwilligers zijn aanwezig* van 10.30u t/m +/- 13.15u.
De tweede groep kinderen (van groep 5 t/m 8) komt van 13.30u t/m 15.30u. De vrijwilligers zijn aanwezig* van 13.00u t/m +/- 15.45u.
* het is mogelijk om bij één van de twee tijdsblokken te helpen. Helpen bij allebei mag natuurlijk ook!

Vossenjacht

We zoeken ongeveer 10 vossen, 2 EHBO’ers en 4 aanmelders

Wat DAN?
Als ‘vos’ sta je verkleed ergens in Nieuwveen. Je mag hierbij een eigen kostuum gebruiken. Heb je die niet, dan regelen wij een kostuum. Wij zullen hierover vooraf contact met je opnemen. Er is dit jaar geen thema, dus alles is goed.
Als ‘aanmelder’ zit/sta je bij het begin/eindpunt. Je deelt de kaarten uit waarmee de kinderen de ‘vossen’ gaan zoeken. Tussendoor zorg je dat er drinken klaar staat voor als de kinderen terug komen en dit deel je uit wanneer de kinderen terug komen.
Als  ‘EHBO-er’ ben je bereikbaar wanneer er iets gebeurd onderweg. Stichting DAN heeft EHBO tassen waar alles in zit wat je nodig hebt. Ook heeft DAN een telefoon waarvan het telefoonnummer op de kaarten staat die de kinderen mee krijgen. Je mag er voor kiezen voor rond te fietsen in het dorp met de tas en telefoon op zak.
Waar DAN?
Start en eindpunt op het schoolplein van de Veenvogel, plein bij de Stern. Speurtocht door Nieuwveen.
Wanneer DAN?
De vossenjacht is op woensdag 26 augustus en begint om 18.30u en eindigt om 20u. Voor de aanmelders en EHBO is het fijn als je om ongeveer 18u aanwezig kan zijn. De tijden voor de vossen wordt later afgesproken, afhankelijk van het kostuum en eventuele schmink. Houd rekening met 17.30u. De eindtijd voor de vrijwillligers zal iets na 20u zijn.