Nieuwveen schoon

Nieuwveen-schoon

Wat dan?

Op zaterdag 21 maart is de 18e editie van de landelijke opschoondag. En Dannie vindt het tijd om ook Nieuwveen eens op te ruimen.

Waar dan?

Iedereen start op hetzelfde punt. De parkeerplaats van de Ringkant. Daar kan het materiaal opgehaald worden.

Vervolgens mag iedereen Nieuwveen gaan schoonmaken. Zwerfafval opruimen en in de afvalzakken meenemen. Om ze vervolgens in te leveren bij 1 van de 3 inleverpunten (zie hieronder of in de app waar de inlever punten zijn).

LET OP! Stichting DAN begeleidt de kinderen niet bij het opruimen. Kinderen moeten dus óf alleen óf onder begeleiding van een ouder door Nieuwveen gaan lopen. Er zijn ook geen verkeersregelaars bij de oversteekplaatsen.

Hoe laat dan?

Vanaf 14:00 uur kunnen de kinderen (en de ouders natuurlijk ook) grijpers, vuilniszakken, handschoenen, prikstokken en hesjes ophalen bij het ophaalpunt op de parkeerplaats bij de Ringkant. De verzamelde afval kan tot 16.00 uur worden ingeleverd op 1 van de 3 inzamelpunten. Tegen inlevering van een zak afval krijgen de kinderen een kleinigheidje.

En die spullen?

De kinderen mogen het opruim-materiaal dat je kunt ophalen bij de Ringkant houden. Dit geldt dus voor de hesjes, handschoenen én de grijpers!
De afvalzakringen en de prikstokken zijn geleend van de Gemeente en moeten dus weer op 1 van de inlever punten ingeleverd worden.