Avond4daagse

We hebben goed nieuws! De Avond4daagse gaat toch door, corona-proof. Eerder dit jaar kondigden we aan dat de Avond4Daagse voor 2020 geheel was geannuleerd wegens corona en dat is ook zo voor de vorm die we allemaal kennen. Maar er is een alternatief! De A4D – Home Edition.

Hoe werkt het dan?

Kort samengevat werkt de A4D – Home Edition als volgt:

• Je meldt je aan op de daarvoor bestemde website.
  • Je download de eRoutes app in de Google- of Apple store.
  • Je bedenkt of je 2,5 / 5 of 10 km wilt lopen iedere dag.
  • De app bedenkt de route voor je.
  • Je kunt de route lopen, samen met je gezinsleden.
  • Je loopt de 4 routes in 2 weken tijd (ergens in de periode 1 juni t/m 31 augustus).
  • De app houdt bij en geeft door dat je de 4 afstanden gelopen hebt.
  • Als je 4 x de gekozen afstand hebt gelopen in 2 weken tijd komen wij een medaille bij je langsbrengen!

De kosten bedragen 5 euro per deelnemer.

En uiteraard is het belangrijk om je aan de corona-afstanden te houden, ga dus niet met de hele buurt tegelijk lopen!

Avond4daagse

Vragen over a4d – home edition

Ik woon niet in Nieuwveen, kan ik wel mee doen?

Ja, iedereen kan mee doen.
Maar alleen als je in van de 1 van de volgende postcode-gebieden woont brengen wij de medailles bij je langs.

2440 en 2441 (Nieuwveen)

2435 Zevenhoven en Noordeinde

1428 Vrouwenakker

Waar kan ik me aanmelden?

Inschrijven voor Avond4daagse – Home Edition kan door hier te klikken. Op deze pagina vind je ook meer info over deze speciale editie van de Avond4daagse.

Ik heb een vraag over inschrijven.

Alle informatie over het inschrijven kun je hier vinden.

Wat kost deelname.

Deelname kost 5 euro per deelnemer.

Voor wie is het deelname geld?

De deelnemersbijdrage is 5 euro. Als je in Nieuwveen, Zevenhoven, Noordeinde of Vrouwenakker woont dan ben je gekoppeld aan de A4D van Nieuwveen. Dit betekent dat de organisatie van de A4D in Nieuwveen 1 euro ontvangt van de 5 euro die je betaalt. Daar kunnen we volgend jaar dan weer een echte A4D van organiseren. De rest van het geld is voor de organisator van A4D – Home Edition (KNWB).

Hoe werkt dat nou DAN met routes via de eRoutes-app?

Iedere dag maakt de eRoutes-app 3 verschillende routes voor je waaruit je kunt kiezen voor die dag. En dat dus 4 x. Je hoeft deze routes niet perse te gebruiken, je kunt ook zelf routes aanmaken in de app.

De eRoutes-app houdt voor je bij wanneer je 4 x een route hebt gelopen en geeft dit door aan de organisatie zodat zij jouw medaille op kunnen sturen.

Zie voor meer informatie deze pagina.

Ik heb een vraag over de app eRoutes.

Alle informatie over de app kun je hier vinden (vanaf vraag 40).

Alle vragen én antwoorden op vragen over de app eRoutes en het gebruik ervan (inclusief vragen over inloggen en vergeten wachtwoorden) vind je op de site van eRoutes.

Ben ik verplicht een app te gebruiken?

Nee.
Na aanmelding log je in op je account via www.eroutes.nl. Via die website kun je dan routes aanmaken, deze downloaden als PDF en printen of de PDF bekijken op je telefoon.

Ik heb de app, maar ik zie niks.

Als je de app opent zou je dit scherm moeten zien:

Zie je dit scherm niet, dan moet je de app even updaten via de Google- of Apple store. Lukt het dan nog niet, ben je je wachtwoord vergeten, heb je problemen met inloggen etc., dan kun je het beste kijken op: https://eroutes.com/nl/support/faq-app. Daar vind je het antwoord op de veelgestelde vragen. Ook kun je via deze website contact opnemen met eRoutes.

Ik heb een vraag over het lopen.

Alle informatie over het het lopen kun je hier vinden (vanaf vraag 18).

Wanneer kan / mag / moet ik lopen?

Je mag lopen wanneer je wilt. In de avond, in de ochtend, in de middag, kies maar zelf. Om een medaille te ontvangen moet je de 4 routes binnen een termijn van 2 weken lopen én moet je dit doen in de periode van 01-06-2020 t/m 31-08-2020.

Zijn er stempelposten onderweg?

Nee.

Iedereen loopt een eigen route op een eigen gekozen tijdstip. Of je de route hebt volbracht wordt bijgehouden door de eRoutes app.

Zijn er verkeersregelaars onderweg?

Nee.

Daarom is het belangrijk dat ouders met (kleine) kinderen meelopen.

Hoe ontvang ik mijn medailles?

Iemand van de organisatie van A4D-Nieuwveen (Scouting Nieuwveen en Stichting DAN) komt deze bij je langsbrengen.*

Dit geldt alleen voor de mensen die wonen in de postcodegebieden: 2440 / 2441 / 2435 / 1428. Woon je ergens anders dan krijg je de medailles thuisgestuurd.

Ik heb een andere vraag over de medailles.

Alle informatie over de medailles kun je hier vinden (vanaf vraag 32).

Ik wil graag foto's op social media posten, welke # gebruik ik?

Voor de A4D – Home Edition is deze hashtag bedacht: #avond4daagsehome.
Uiteraard zouden wij het ook leuk vinden als je @stichtingdan tagt.