Soorten vrijwilligers

Het DAN vrijwilligers team bestaat uit verschillende soorten vrijwilligers. Zo kan iedereen op zijn eigen manier zijn steentje bijdragen en ook bepalen hoeveel tijd hij/zij eraan kan of wil besteden!

soorten vrijwilligers

Werkgroep leden

Voor elk evenement wordt een werkgroep samengesteld. Die bestaat meestal uit ca. 3 tot 5 personen. Deze werkgroep is verantwoordelijk voor de invulling en de organisatie van het evenement. Welke werkgroepen zijn er dan? Voor elke activiteit is een aparte werkgroep, daarnaast is er een werkgroep voor planning vrijwilligers en natje/droogje. Je kunt je voor één werkgroep aanmaken, maar meerdere werkgroepen mag natuurlijk ook.

Wat verwachten we van je ?

• 3 keer per jaar vergadering in jouw werkgroep van maart tot juni.
  • Organiseren + meedenken.
  • Ideeën uitwerken en zorgen dat dit geregeld wordt !
  • Bij voorkeur ook aanwezig tijdens jouw evenement in de speelweek.
  • Meehelpen met de voorbereiding van het evenement.
  • Overleggen met leveranciers.
  • Offertes aanvragen.
  • Creatieve ideeën aandragen.
  • Tijdsplanning maken.
  • Testen van de ideeën.

Speelweek vrijwilliger

Tijdens de speelweek hebben we heel veel vrijwilligers nodig.

Waar zou je bij kunnen helpen:

• Kinderen helpen iets moois te maken bij de creatieve ochtend- en middag
  • Schminken / Haren vlechten
  • Helpen bij het klaarzetten en ook weer opruimen van de activiteiten
  • Bij een onderdeel assisteren tijdens de MUD-run, hoe leuk om alle kinderen voorbij de te zien gaan!
  • Als begeleider mee naar de activiteit tijdens het tentenkamp of toch liever als nachtwacht bij het tentenkamp
  • Ervoor zorgen dat alle vrijwilligers T-shirts elke dag weer fris gewassen worden
  • Ben je in voor een verkleedpartij dan zien we je graag als vrijwilliger bij de Vossenjacht. Wij zorgen voor een passende outfit voor je!

Voor elk onderdeel kun je je los inschrijven, dus zo heb je duidelijk zicht of je dan beschikbaar bent en hoeveel tijd je eraan besteedt.

Mochten er nog vragen zijn over de hulp als vrijwilliger schroom dan niet om contact met ons op te nemen via email info@stichtingdan.nl of stel je vraag aan een bestuurslid of één van de vrijwilligers.

Werkgroep vrijwilliger

Wanneer je meer van de ‘praktische uitvoering ‘ bent, dan ben je een prima werkgroep vrijwilliger.

Welke praktische hulp zoeken we :

• Programmaboekje maken.
  • Crea team :
  • Gips maken.
  • Creatieve ideeën bedenken.
  • Creatieve ideeën uitwerken tot werkbare onderdelen.
  • Tentenkamp Spelletjes uitwerken.
  • Sponsoren bellen en bezoeken.
  • Kascontrole commissie 1 x per jaar.
  • Boekjes rondbrengen

Wat verwachten we van je van maart tot juli ?

• Helpen met voorbereidingen voor de speelweek.
  • Als je ergens voor wordt ingedeeld verwachten wij dat je dit binnen de geplande tijd uitvoert.

Jonge vrijwilliger

Vrijwilliger kun je worden vanaf 16 jaar, maar ben je jonger dan 16 jaar, dan kun je ook meehelpen!

Als je jonger bent dan 16 jaar, maar wel al 1 jaar op de middelbare school hebt gezeten, mag je ook mee helpen in de Speelweek.

We moeten dan wel even toestemming van 1 van je ouders ontvangen.

In de Speelweek zullen we je dan koppelen aan een volwassen maatje zodat je samen met hem/haar je vrijwilligerswerk uit kunt voeren.

En weet je wat helemaal mooi is? Je kunt bij ons ook een maatschappelijk stage doen! Neem hiervoor vóór de Speelweek even contact op met 1 van de bestuursleden dan kunnen we hier afspraken over maken.

Lees het verhaal van Karin als werkgroeplid tijdens de speelweek

soorten-vrijwilligers

Lees het verhaal van Martijn als speelweekvrijwilliger tijdens de speelweek

Lees het verhaal van Heidi als EHBO vrijwilliger bij Stichting DAN