Avond4daagse in 2020

In 2019 hebben Scouting Abbé Pierre Nieuwveen en Stichting Dorpsactiviteiten Nieuwveen (DAN) samen de wandelavondvierdaagse in Nieuwveen na jaren opnieuw opgestart.
Dat was meteen een groot succes! De teleurstelling was dan ook groot toen Corona er dit jaar voor zorgde dat het niet door kon gaan.

Toen de landelijke organisatie van de Avond4daagse een alternatief organiseerde, de Avond4Daagse Home Edition, hebben Scouting Nieuwveen en Stichting DAN dit meteen  samen opgepakt. Avond4daagse Home Edition, loop je dan de Avond4daagse in huis?! Nee, joh (of je moet een héél groot huis hebben). Maar je vertrekt wel vanaf je eigen huis. En je maakt je eigen routes. Via een app. Natuurlijk hoort daar na vier dagen lopen dan ook de enige echte Avond4daagse medaille bij.

De hele zomer door heeft mascotte DANnie van Stichting DAN medailles uitgereikt aan trotse lopers zodra ze vier dagen hun kilometers hadden gelopen.
Afgelopen week was het de beurt aan de laatste deelnemers om hun medaille in ontvangst te nemen. De medailles werden dit keer niet alleen door DANnie uitgereikt maar ook de voorzitters van Stichting DAN en Scouting Nieuwveen waren aanwezig.
Beiden geven zij aan dat ze hopen volgend jaar weer een ‘echte’ Avond4daagse te kunnen organiseren in Nieuwveen!