Ga mee op wereldreis met Dannie!

Dit jaar organiseren we voor 11e keer de DAN speelweek en in deze week gaan we op wereldreis! Het programma is gemaakt en zoals je zult zien zijn alle activiteiten aangepast aan dit thema. Kijk DAN maar snel naar het programma verder op deze pagina. Zet alle data en tijden in je agenda en we zien je graag! De speelweek is onmogelijk zonder vrijwilligers, voor kleine en grotere taken zoeken we mensen dus meld je direct aan!
De DAN speelweek editie 2023 – 14 t/m 18 augustus

Deze editie willen we nog minder afval maken dus neem je bidon mee om drinken te kunnen tappen.
~ Spaar je ook weer alle stempels? ~

Dannie speelweek wereldreis luchtballon

Een woordje van de voorzitter!

De creatieve ochtend, de disco en het tentenkamp zijn inmiddels niet meer weg te denken uit het programma. Maar zoals jullie inmiddels weten proberen we ook elk jaar weer nieuwe dingen te organiseren. Zo hebben we dit jaar Nieuwveen’s Got Talent nieuw op het programma staan. En terug van weggeweest is maandagavond het spectaculaire onderdeel ‘Ter land, ter sloot en van dijk’ die in eerdere edities als mudrun op het programma stond. Ook de ‘witte wereld’ (schuimparty) is er dit jaar weer om de week af sluiten.

De DAN speelweek zou niet mogelijk zijn zonder de ongelofelijke inzet van de vele vrijwilligers die er inmiddels zijn. Maar we kunnen altijd nog nieuwe vrijwilligers gebruiken, dus als je ook wilt helpen; meld je aan! Dit kan via de website maar natuurlijk ook via een van de bestuursleden. We sluiten de DAN speelweek op vrijdagmiddag altijd af met een gezellige BBQ voor alle vrijwilligers.

Ook de vele sponsors zijn onmisbaar, je vindt hun namen en logo’s op onze website. Vrijwilligers, donateurs en sponsors; beDANkt!

Je vindt informatie over alles wat je kunt doen tijdens de DAN speelweek op deze pagina. Let op! voor tentenkamp moet je je altijd van tevoren inschrijven.

Laten we er met z’n allen weer een paar leuke dagen van maken, graag Tot DAN!

-Freddy Spek

Dannie wereldreiziger hoofd

Maandag 14 augustus

Avonturenland

DAN SPEELWEEK 2023 Thema: Dannie de wereld rond

De speelweek zal weer geopend worden door Dannie die in een open auto door het dorp gaat. Hiermee laten we iedereen weten dat de speelweek 2023 gestart is!

Hierna staan in de Verwondering alle attracties klaar zoals een stormbaan, springkussens, sweeper ed. om lekker te kunnen spelen. Heel veel plezier!
Tussen de middag is er voor iedereen die er DAN is een lekker broodje knakworst zodat je lekker lang kan doorspelen op al deze geweldige attracties.

Avonturenland
(incl broodje knakworst)

9:30 – 14.00

De Verwondering

Ter land, ter sloot en van de dijk

Terug van weggeweest!! De spectaculaire mudrun op de dijk bovenaan bij de Ringkant. Hier zullen de deelnemers weer vele obstakels op het water, op de dijk en van de dijk af moeten trotseren om bij de finish te komen.

Kom allemaal kijken hoe iedereen van de helling de dijksloot in gaat met een bootje. Houden ze het droog of zullen er toch wat nat worden?

Inschrijven

Er is een voorinschrijving voor deze activiteit zodat er op de avond niet alle inschrijvingen nog verwerkt moeten worden. Je kunt je vanavond bij de Ringkant nog inschrijven. De online inschrijving is inmiddels gesloten.

We delen de teams in in tijdsvakken, je krijgt van te voren een mail met in welk tijdsvak je zit. Het zijn tijdsvakken van een half uur en we starten op volgorde van inschrijving.
LET OP: Je schrijft je in per TEAM, niet per persoon.

Deelname aan deze activiteit is voor de volgende leeftijden en samenstellingen. Maximaal 6 personen in 1 team:

a. Jeugdteam met 1 ouder
– Kind met zwemdiploma uit de leeftijd t/m groep 6
– Minimaal 2 personen waarvan minimaal 1 kind en minimaal 1 volwassene

b. Jeugdteam zonder ouder
– Groep 7 en 8 (afgelopen jaar)
– Met of zonder ouder

c. Niet meer op de basisschool
– Hoeft geen relatie met basisschool te hebben.
– Mag dus ook bestaan uit alleen maar jongeren tussen tussen 13 en 18 jaar oud.
– Niet geschikt voor alleen volwassenen, daar is de route niet voor geschikt.

Deel name is op eigen risico. Schoenen aan tijdens de mudrun is verplicht!

Ter land, ter sloot en van de dijk

18.30 – 21.00 uur

Dijk Hazeweg

Dinsdag 15 augustus

Wereldkeuken

Vandaag gaan jullie zelf een aantal heerlijke gerechten maken van over de hele wereld. Wat jullie precies gaan maken houden we nog even geheim maar het komt echt overal vandaan en er zit vast wel iets lekkers bij! Bij deze activiteit zullen ook lokale ondernemers ons helpen om de lekkerste gerechten te maken. Nadat je het gemaakt hebt mag je het zelf opeten! Heb je meteen je lunch voor deze dag ook weer gehad 😉.

Wereldkeuken

11.30 – 12.30

12.30 – 13.30

Café Inn ’t Lely Veldt

Spel Zonder Grenzen

Laat je uitdagen en speel alle spellen gezellig mee. Van Yard Pong tot levend Jenga, we spelen het allemaal. Kom je ook meespelen?

Spel Zonder Grenzen

13.30 – 14.45

15.15 – 16.30

Vos gaat op een wereldse roadtrip

Vanavond hebben we twee activiteiten tegelijk waar je uit kunt kiezen. Kies tussen ‘Vos gaat op een wereldse roadtrip’ of ‘Het Grote Ruilspel’.

Ook de Vossenjacht laten we dit jaar op het thema wereldreis aansluiten. Voor deze 11e editie worden langs de route 11 verschillende landen uitgebeeld. Het uitgangspunt voor de leukste zoektocht is om in de sfeer van elk land een eigen vakantiekiekje te maken. Elk kind kan (max) 1 vakantiekiekje insturen naar Dannie en hiermee een prijs winnen die op de laatste dag van de speelweek wordt uitgereikt. De winnaar wordt ook op de DAN site in het zonnetje gezet.

Afwisselend bij de landen kan gebruik gemaakt worden van enkele props, zijn er tekstballonnen met daarin welkomstgroeten in de desbetreffende taal aanwezig en klinkt er bij elk land gezellig kenmerkende muziek. Ook kan er per land een spel/activiteit gespeeld worden.

We zetten Nieuwveen werelds op de kaart!

We starten tussen 18:30 en 19:00.

Met De Vossenjacht krijg je een plattegrond mee van het gebied waarbinnen je alles kunt vinden.

Vos gaat op een wereldse roadtrip

Iedereen

Het Grote Ruilspel - LET OP, deze activiteit is verplaatst naar morgenavond!

LET OP! Deze activiteit is verplaatst naar morgenavond. Dus op woensdag 16-8 zal deze activiteit plaatsvinden vanaf 18:30.

Heb je dit jaar meer zin in wat anders DAN de vossenjacht, DAN organiseren we nu ook Het Grote Ruilspel. Je begint bij de start van het ruilspel met een DAN-Wuppie en gaat Nieuwveen door om deze te ruilen voor een steeds bijzonderder, gekker of mooier voorwerp. Aan het eind verzamelen we allemaal weer bij de start en kijken welke mooie voorwerpen deze tocht heeft opgeleverd!

Voor Het Grote Ruilspel krijg je een kaartje mee waarop staat dat je meedoet met het DAN Ruilspel zodat de mensen waar je langsgaat weten dat je met een spel meedoet.

Het grote ruilspel

Groep 6 t/m 8

Woensdag 16 augustus

Knutselwereld

Ken je de creatieve ochtenden nog van vorige jaren? Dat heet deze week de ‘Knutselwereld’. Jullie gaan weer allemaal leuke dingen doen in de Ringkant zoals bloemschikken, cake versieren, gipsen beeldjes verven en nog veel meer!

Knutselwereld

09.00 – 10.30 uur

11.00 – 12.30 uur

Groep 5 t/m 8

Ren je rot, wereldquiz en landenbingo

Kom je je rot rennen bij DAN? En we rennen DAN de wereld rond. Als je DAN bent uitgevlogen, DAN gaan we je kennis testen en vlieg je weer door. En als als afsluiter nog een landen BINGO van DAN

Wat

Ren je rot, quiz en bingo

14.30 – 16.00

Het Grote Ruilspel

Dit jaar organiseren we nu ook Het Grote Ruilspel. Je begint bij de start van het ruilspel met een DAN-Wuppie en gaat Nieuwveen door om deze te ruilen voor een steeds bijzonderder, gekker of mooier voorwerp. Aan het eind verzamelen we allemaal weer bij de start en kijken welke mooie voorwerpen deze tocht heeft opgeleverd!

Het grote ruilspel

18.30 – 20.30

Groep 6 t/m 8

GEANNULEERD Nieuwveen's Got Talent

Helaas hebben we deze activiteit moeten annuleren wegens gebrek aan belangstelling.

Altijd al willen stralen op het podium? Wil je een TikTok dansje doen? En lied playbacken of zelf zingen? Een goocheltruc uitvoeren? Vanavond is het podium van jou! Wij zorgen voor een groot podium met licht en geluid waar jij kunt stralen voor het publiek. Je mag alleen maar ook met een groep. Dus start maar met oefenen DAN!

Alle ouders, opa’s, oma’s, broertjes, zusjes enz. zijn van harte uitgenodigd om te komen kijken! Jullie betalen per persoon € 1,- entree. In de pauze is de mogelijkheid om wat drinken te kopen.

Voor deze activiteit moet je je opgeven zodat wij een planning kunnen maken en kijken of alles past in de tijd die we er voor hebben. Hoe eerder je je opgeeft hoe groter de kans is dat je een plek hebt. (Bij hele grote animo kan het zijn dat we niet voor iedereen ruimte hebben) Via deze link kom je bij het inschrijfformulier.

Nieuwveen’s Got Talent

19.00 – 21.00

Donderdag 17 augustus

Natuurreis

Kom je op Natuurreis DAN? Wij reizen door de landen en DANken de natuur door over het Ipse de Brugge terrein in Nieuwveen te struinen naar avontuur.

Zien we jullie ook DAN op donderdag? We verzamelen voor KDV Klein Dumpje tussen 9:30 en 9:45.

Natuurreis

9.30 – 11.30 uur

Droomland (tentenkamp)

Op donderdag is het om 12.00 uur weer tijd voor tentenkamp!

Het hek gaat echt pas om 12.00 uur open en dan zoeken we voor alle tenten een plekje. Wat we allemaal gaan doen is zoals altijd een verrassing maar we weten zeker dat het weer superleuk wordt DAN!

Je hoeft alleen je tent, je slaapspullen en een goed humeur mee te nemen. Voor avondeten en ontbijt zorgen wij DAN.

Vrijdagochtend om 8.00 uur kun je je tent opruimen en daarna thuis even wat gaan slapen zodat je ’s middags weer lekker mee kunt doen aan de DAN Witte Wereld.

Vooraf aanmelden voor het tentenkamp is verplicht via het aanmeldformulier.
Het aanmeldformulier is al open en kun je tot vrijdag 23 juni 2023 invullen Klik hier voor het formulier.

Droomland (tentenkamp)

12.00 – 8.00

Landje boer Bos

Groep 4 t/m 8

Get ready to party

Een goede voorbereiding is het halve werk!

Wil jij je ook mooi laten maken voordat je vanavond naar de disco gaat?

Get ready to party

14.30 – 16.30

Ringkant muziekzaal

Partytime

Dansen dansen dansen, tijd voor een feestje.

Ook dit jaar is er voor de kleinsten weer disco. Lekker dansen op een echte dansvloer met de vetste hits. Dit jaar in hèt café van Nieuwveen!

Voor de ouders zal, bij mooi weer, het terras achter het café geopend zijn zodat jullie daar gezellig kunnen wachten tot de kinderen uitgefeest zijn.

Kidsfestival/Partytime
Terras open voor ouders

18.30 – 20.00

Café Inn ‘t Lelyveldt

Vrijdag 18 augustus

Bouwen

Deze ochtend hebben we een bouwochtend! We gaan met grote dozen, papier, tape enz. je eigen huis of hut bouwen.

Bouwen

10.00 – 11.30 uur

iedereen

Witte wereld

Vanmiddag wordt de parkeerplaats van de Ringkant omgetoverd tot een grote schuimparty. Er zal een zeephelling zijn om vanaf te glijden het bad in. En ook komt Kees weer langs met de lekkerste softijsjes!

Voor de ouders is er een terras ingericht om gezellig onder het genot van een drankje en met een muziekje op de achtergrond even te zitten.

Witte wereld

13.30 – 15.30 uur

Parkeerplaats Ringkant

BBQ voor de vrijwilligers

Heb jij deze week geholpen als vrijwilliger?

DAN sluiten we de week graag met jou en je gezin af bij een feestelijke BBQ. Onder het genot van een hapje en een drankje genieten we na van de 11e DAN speelweek!

Vrijwilligers BBQ

16.30 – 20.00

Ringkant (parkeerplaats)

gratis

Vrijwilligers en gezin

Passe-partout

Voorverkoop passe-partouts

Een passe-partout kost € 15,- in de voorverkoop. Je kunt deze online bestellen via https://stichtingdan.weticket.com/.

Bestel er zoveel als je wilt en bestel direct je biDAN mee, zodat je drinken kan tappen bij de activiteiten.

De passe-partout en losse ticketverkoop dekken niet alle kosten van de speelweek. Natuurlijk doen onze sponsoren ook een grote duit in het zakje, maar alsnog kunnen we alle inkomsten gebruiken.
Als u een extra donatie wilt doen aan ons dan kan dat gemakkelijk via deze optie. Alvast ontzettend bedankt!

Geen passe partout, maar wel een bidon? Dat kan natuurlijk ook. Een losse bidon is te koop voor € 3,00.

Laat je adres achter we brengen de passe-partout bandjes en bidons voor de speelweek bij je thuis.

Tijdens de Speelweek kost een passe-partout € 17,50.

Als je een passe-partout hebt heb je gratis toegang tot alle Speelweek activiteiten met uitzondering van het tentenkamp.

Wanneer

Vrijdag 30 juni

15.00 – 21.00

Dorpsstraatfeest

Regels en afspraken

Even goed lezen DAN!

Alle kinderen moeten de kans krijgen op een leuke week. Daarom deze regels en afspraken die gelden voor alle kinderen, hun ouders, vrijwilligers en andere bezoekers:

• Bij ongelukjes ga je altijd even naar de EHBO.
  • Iedereen helpt mee om de locaties netjes te houden.
  • Het is niet toegestaan om in het zicht van de kinderen te roken.
  • Het is niet toegestaan om alcoholische dranken of energiedrank bij je te hebben.
  • Het gebruik en aanbieden van verdovende middelen is niet toegestaan.
  • Seksuele handelingen en contacten en seksueel of erotisch getinte aanrakingen tussen volwassenen en kinderen zijn absoluut ontoelaatbaar.
  • Meldt het bestuur of de vrijwilligers als regels overschreden worden.
  • Je zorgt voor een omgeving en een sfeer waarbinnen mensen zich veilig en gerespecteerd voelen.
  • Stichting DAN is niet aansprakelijk voor letsel, diefstal, verlies of andere geleden of toegebrachte schade tijdens de Speelweek.

Ongewenst gedrag wordt in eerste instantie aangepakt door de aanwezige vrijwilligers. Bij aanhoudende klachten worden de ouders door het bestuur aangesproken of kan de toegang worden ontzegd. Bij ernstige overtredingen wordt altijd de politie ingeschakeld.

Privacy; tijdens de week worden er foto’s gemaakt. Deze worden door Stichting DAN gebruikt ter promotie op Facebook, op de website en in het programmaboekje. Mocht u niet willen dat foto’s van uw kind gebruikt worden, geef dit dan alstublieft door aan het bestuur via mail info@stichtingdan.nl

Kom jij ook helpen dan?

Om alle activiteiten in de speelweek soepel en vooral

veilig te laten verlopen hebben we gedurende deze

dagen een aantal vrijwilligers nodig. Kom jij

ons net als vele andere vrijwilligers ook helpen?

Meld je aan!

Dannie hoofd normaal